
Pecet dla graczy za 6000 dolarów
25 maja 2007, 09:05Dell pokazał jeden z najdroższych pecetów w swojej ofercie. Maszyna XPS 720 H2C powstała z myślą o fanatycznych miłośnikach gier komputerowych. Jej cena rozpoczyna się od 5999 dolarów.

Nauka pod wpływem interfejsu
16 lutego 2010, 12:32Obserwując skutki wyobrażania sobie ruchu w określonym kierunku, mózg bardzo szybko potęguje siłę sygnału, by zwiększyć przesunięcie kursora. Oznacza to, że interfejsy mózg-komputer naprawdę mają przyszłość, a wbrew sceptycznemu nastawieniu niektórych naukowców, proces uczenia powinien przebiegać szybciej, niż ktokolwiek się spodziewał.

Jezioro ciekłej wody pod powierzchnią Marsa?
26 lipca 2018, 09:37Głęboko pod zamarzniętą powierzchnią Marsa prawdopodobnie odkryto pierwszy na Czerwonej Planecie zbiornik ciekłej wody. Zimne słone jezioro przykryte od góry olbrzymią masą lodu zostało znalezione za pomocą radaru
Diagnostyka rodem z Hollywood
13 maja 2008, 07:25Świat lekarzy i medycyny wiele razy służył jako inspiracja dla twórców hollywoodzkich scenariuszów. Tym razem przyszedł czas na rewanż. Wiele wskazuje bowiem na to, że jedna z technik komputerowych stosowanych powszechnie w filmach ma szansę stać się ważnym krokiem naprzód w diagnostyce kontuzji oraz w badaniach nad ich przyczynami.

Dotyk i wzrok - jak naczynia połączone
12 września 2011, 15:38Badacze z Uniwersytetu Południowej Kalifornii odkryli, że gdy patrzymy na jakiś obiekt, nasz mózg przetwarza jego wygląd, a jednocześnie odświeża informacje, jak to jest, gdy się tego dotyka. Związek między wzrokiem a dotykiem jest tak silny, że analizując dane pochodzące wyłącznie z części mózgu zawiadującej dotykiem, komputer mógł wskazać, na co człowiek patrzył.

Profesor Braziewicz: AI w medycynie nuklearnej wkroczyła na III i IV poziom 5-stopniowej skali
29 grudnia 2020, 13:12W medycynie nuklearnej sztuczna inteligencja wkroczyła już na III i IV poziom w pięciostopniowej skali. Oznacza ona oszczędność czasu, szansę uniknięcia błędów ludzkich i skuteczniejsze terapie dla pacjentów – ocenia prof. Janusz Braziewicz z Polskiego Towarzystwa Medycyny Nuklearnej.
500 najpotężniejszych komputerów świata
16 listopada 2006, 16:38Opublikowano 28. już wydanie listy TOP500, na której wymieniono 500 najpotężniejszych superkomputerów na świecie.

Komputer-naukowiec
3 kwietnia 2009, 15:10Naukowcy z Cornell University stworzyli program, dzięki któremu komputer jest w stanie wykorzystać dane z obserwacji do stworzenia ogólnego prawa. To, co dotychczas było efektem pracy genialnych umysłów, stało się dostępne dla maszyn.

Windows XP rzadziej atakowany od Visty i Windows 7
12 maja 2014, 09:51Z microsoftowego Security Intelligence Report dowiadujemy się, że posiadacze systemów Windows 7 i Windows Vista są bardziej narażeni na infekcję niż osoby używające Windows XP. W ostatnim kwartale 2013 roku odsetek zainfekowanych komputerów z systemem XP wynosił 2,42%, podczas gdy dla Windows Visty i 7 było to, odpowiednio, 3,24% i 2,59%.

Interfejs mózg-komputer pozwolił na precyzyjne sterowanie wirtualnym dronem
23 stycznia 2025, 13:31Wszczepiony do mózgu interfejs mózg-komputer umożliwiły osobie z paraliżem czterokończynowym (tetraplegią) precyzyjne sterowanie wirtualnym dronem. Wystarczyło, że sparaliżowany myślał o poruszaniu palcami dłoni.